Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 15

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
23 Dec 2011
By Velorond

Velorond

66%
02 Rank
Progress

Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

[ Edited ]
202 Replies 20,206 Views edited 04-01-2012
23 Dec 2011
By Velorond

Tjenare!

Jag undrar om dom har ändrat någonting när det gäller att betala med vissa kort i PSS, jag har använt mig av Swedbanks E-Kort så länge jag har haft mina PS3:or och aldrig haft några problem, men nu står det bara att jag inte kan lägga in pengar och att jag ska kontrollera mina kortuppgifter.

Kan ni hjälpa mig?

Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

PiikaneN

21%
02 Rank
Progress
PiikaneN
Accepted Solution

Ser att fler har samma jävla problem som jag har..cant add funds to your wallet.Trodde det skulle funka idag men icke sa nicke..funderar på att köpa ett psn network card och tanka med istället.....Psn är bra för det mesta men nu börjar det suga på riktigt..

0 Kudos

Svar: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Jag ber om ursäkt, men de jobbar fortfarande för att se vart problemet ligger. Det enda jag kan föreslå under tiden är att köpa ett PSN card tills problemet är fixat.

0 Kudos

Re: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej,

Jag har nu fått en uppdatering från huvudmannen för PlayStation Store. Han säger att han inte kan hitta några problem med vår betalnings gateway eller säkerthetskontrollen. Det enda vi kan föreslå är att kontakta er bank (har noterat att några av er använder samma bank) för att se om felet kan ligga på deras sida. Har också skickat iväg ett mail till vår Skandinaviska PS support  så att de noggrant kan kontrollera vart felet kan ligga om ni ringer in.

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Ylli_91

34%
02 Rank
Progress
Ylli_91
Accepted Solution

Hej,

Jag har haft det här problemet nu den senaste månaden och har själv haft ett maestro kort från swedbank där jag använde e-kort för att köpa på psn vilket för en månad sen funkade helt perfekt men nu får man bara (error 80023102). jag gick till och med till swedbank förra veckan och bad om ett nytt bank kort och jag fick ett mastercard istället men samma sak här så får jag fortfarande samma error gång på gång.

kan man få det nummret till den skandinaviska ps support?

Mvh Ylli

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

FISKEPROFFS

39%
02 Rank
Progress
FISKEPROFFS
Accepted Solution
Hej igen! :-) Jag har nu laddat mitt psn konto med pengar, dock med mitt riktiga kort...! Har haft nu kontakt med banken i frågan. Anledningen till att testtransaktionen går igenom är att det då ej görs någon avancerad kontroll, utan mer initial handskakning. När själva transaktionen görs, kontrolleras kortet och troligen ligger problemet här. Ett E-kort är i princip ett fiktivt kreditkort och utan koppling till mig som person. Troligen uppfattar då PSN:s kontrollmekanism det som ett icke giltigt kort. Detta fungerade dock innan PSN gjorde sin uppdatering. Så istället för en säker kortbetalning är vi nog nu hänvisade till det riktiga kreditkortet eller om det blir möjligt att köpa PSN kort. Känns lite sådär med tanke på att PSN blivit hackade :-( Dock blir det online med polarna ikväll och NFS Hotpursuit Mindre bitter idag men ej helt nöjd :-)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ThorModeen

67%
02 Rank
Progress
ThorModeen
Accepted Solution

Hej!

Vad jag har förstått så tillåter inte swedbank internetköp med nåt annat än e-kort längre. Jag har i alla fall misslckats på andra ställen med det riktiga kortet. (Det var därför jag skaffade e-kort) Kanske är PSN ett undantag från det då. I vilket fall är det underligt att det fungerar överallt annars, men inte på PSN. Dessutom fungerade det ju fram till årsskiftet. Så Sony har höjt säkerheten för sig själv (med den här extrakollen), men försämrat den för oss (som måste uppge våra riktiga kortnummer) *suck*

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej,

Numret hittar du här.

-DT

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

woreodh

23%
02 Rank
Progress
woreodh
Accepted Solution

Äntligen hittar jag en tråd där problemet togs upp.

Hörde att bror min hade problem med att handla på PSN, då jag aldrig haft problem tänkte jag att han bara skrev in något fel.

Fredag som det är ville jag sätta mig och spela efter jobbet och gissa vad! Jag får inte handla på PSN.

"Credit card information is not valid."

Underbart. Vad det verkar som enligt flera forum är att det här med digitala kort, som är säkrare för oss. Inte accepteras. Har använt mig av e-kort via Swedbank i två år, till alla PSN köp. Så smidigt och funkar perfekt.

Om felet är att PSN inte accepterar kortet då det inte pekar på rätt adress eller dylikt, kommer jag nog lägga pengarna på annat.

Dom är medvetna om problemet, e-kort funkar överallt för mig annars, men här är det då deras nya säkerhetsrutiner efter hackerattacken som ger rött ljus för en legetim bank?

Att lägga ett par hundra på pre paid card för PSN känns sådär, ingen butik i närheten som säljer dom och ska jag beställa får jag betala porto samt vänta 2-3 arbetsdagar. Alltså inte lika bekvämt.

Alternativet är väl då att prova använda mitt riktiga kreditkort, men hur gärna vill jag göra det efter hur dom senast hanterade situationen?

E-kort ska funka, det är ett krav för att jag ska fortsätta handla på PSN. Känner jag i fortsättningen att jag missar roliga titlar eller dlc's på grund av att mitt säkra e-kort inte är okej längre, så finns ju alltid andra spelmaskiner. Inget jag vill, men det kommer bli lockande.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Ylli_91

34%
02 Rank
Progress
Ylli_91
Accepted Solution
Hej!
Ville bara säga att jag mailade skandinaviska ps support för en vecka och beskrev vårt problem med att vi inte kan handla på psn. Jag fick svar från dem för ett par dagar sen att sony vet att vi har problem och försöker hitta en lösning på det, hur pålitligt det här är kan jag inte säga återstår att se helt enkelt.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ThorModeen

67%
02 Rank
Progress
ThorModeen
Accepted Solution

Det är inte bara e-korten som inte fungerar. Mitt riktiga swedbank-kort funkar inte heller. Inget problem enligt min bank. Det är ju rätt kackigt att alla små internetbutiker som drivs ur garage kan ta betalningar, men Sony som är ett massivt företag inte kan få till det. Helt obegripligt.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

FISKEPROFFS

39%
02 Rank
Progress
FISKEPROFFS
Accepted Solution

Tjena!

Strulade för mig också med E-kort.

Men med swedbank, visa kort fungerade det kanon, dock kasst att ej e-kort funkar.

Och det var på inrådan av banken.

E-korten är i princip anonyma, så det är därför det ej funkar efter att de förändrat verifieringen.

Så mitt tips är att nyttja det riktiga kortet, dock känns det inte helt okej.

Så jag köpte mig ett XBOX igår och idag Forza motorsport och imorgon kör vi online...

0 Kudos

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

NaniNaniX

25%
02 Rank
Progress
NaniNaniX
Accepted Solution

Har exakt samma problem. Kan helt plötsligt nu efter nyår inte lägga till pengar med mitt Swedbank e-kort.

Funkar överallt annars på Internet och köpa. Så det borde vara något som Sony behöver lösa.

0 Kudos

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

alu037

36%
02 Rank
Progress
alu037
Accepted Solution

Jag har försökt i över en vecka nu, men det går inte. Swedbanks e-kort har alltid fungerat innan.

Testade med morsans kreditkort idag också. Bytte namn, adress och allt till hennes också så att allt stämde. Men inte fan går det ändå? Vad har PSN emot Skandinavien egentligen?

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

alu037

36%
02 Rank
Progress
alu037
Accepted Solution

Trodde detta skulle fixas under nattens underhåll, men inte det... :Stupid:

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Jo_Han_San

29%
02 Rank
Progress
Jo_Han_San
Accepted Solution
*****, jag köpte Back to Karkand igår och fick bekräftelse mail på både att jag la till Funds och att jag köpte map packen (bf3). Men jag kan inte ladda ner när jag trycker på ladda ner står det "this content has already been purchased" eller nåt sen kommer felmeddelande 80023102. Hoppas det löser sig snart...
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

stenmark26

22%
02 Rank
Progress
stenmark26
Accepted Solution

Samma problem för mig.

Har provat med:

Swedbanks "riktiga" kort

Swedbanks e-kort

Citi Bank Master Card

Inget av dom funkar. Om felet har vart känt i 2 månader och ingen lösningn är funnen så är det ju riktigt uselt, med tanke på att Sony inte direkt är en liten källarfirma. Kan dom inte få ordning på en egen betallösning så är det väl dags att överge skiten, eller lägga ut betaltjänsterna gratis, eftersom betalningen inte fungerar.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

BergmanJ

31%
02 Rank
Progress
BergmanJ
Accepted Solution

samma skit här, går inte att fylla på pengar och sony gör ingenting för att fixa problemet

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Flottbomb

36%
02 Rank
Progress
Flottbomb
Accepted Solution

Jag har också samma problem som alla andra här. E-kort har slutat att fungara, och sen sony gjorde bort sig och vart hackade vägrar jag handla med vanliga kort. Så det är bara att se till att fixa det här på en gång. Har handlat hur mycket som helst med E-kort förut så varför ska det inte funka nu då? Har även förbeställt ett PS Vita som kommer nästa vecka och har planerat att handla massor till det. Men är inte det här fixat så blir det ju jävligt svårt

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej!

Vårt tekniska team känner till problemet som har uppstått med PS Store efter den senaste PSN uppdateringen. De har hittat felet och jobbar nu med att försöka fixa det.

Jag håller er uppdaterade så fort jag får mer info.

- DT

0 Kudos

Felmeddelande 80023102 - huvudtråd

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

alu037

36%
02 Rank
Progress
alu037
Accepted Solution

Jag har nu försökt köpa DLC till Uncharted 3 i en vecka, men VARJE GÅNG jag väljer "Add funds" så dyker detta felmeddelande upp. Jag har trippelkollat mina kontouppgifter, adress, namn, ALLT 10000 gånger men det går ändå inte.

Varför blir det såhär? Det har ju alltid funkat så smidigt förut.

EDIT: Ursäkta, såg nu att det fanns en stor tråd om detta. Hoppas det dyker upp en lösning snart

0 Kudos

An error has occured: 80023102

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
01
/16

KJ80

96%
01 Rank
Progress
KJ80
Accepted Solution

jeg prøver at hente DC universe online, men jeg får samme fej...

jeg har tjekket alle mine oplysinger og de passer, og tjekket op jeg har adgang til nette, alt er som det skal være, kan bare ikke bruge playstation store...

ander der ahr samme fej??

0 Kudos

Re: An error has occured: 80023102

View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel