Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 9

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
28 jul 2018
Door Kenneloth

Kenneloth

• MVP
82%
06 Rang
voortgang

[Community Review] Horizon Chase Turbo

[ Bewerkt ]
1 reactie 204 Weergaven bewerkt 28-07-2018
28 jul 2018
Door Kenneloth

Image result for horizon chase turbo logo

yay.png                                  nay.jpg

Retro graphics                                              Spelmodi eerst vrijspelen

Veel voertuigen beschikbaar

Veel variatie in de verschillende banen

Offline multiplayer

4K 60FPS voor PS4 Pro

Horizon Chase Turbo is het “vervolg” op Horizon Chase, een race game uitgebracht voor iOS/Android. De game is een groot succes op die twee platformen dus een console versie kon niet uitblijven.

Waar doet mij dit aan denken?

Dat was de eerste vraag die ik mijzelf stelde na het zien van de trailer. Deze game deed mij vaag denken aan titels als Top Gear, Outrun, je kent ze wel, de classics. Niets bleek minder waar. Horizon Chase Turbo is een echte throwback naar de jaren 80/90, bochten waren toen moeilijk in te schatten, de banen waren klein en het geluid was eentonig.

Wanneer je de game begint is er nog weinig te doen, de enige modus beschikbaar is World Tour, dus daar begon ik dan maar mee. Mijn rondreis begon in Amerika en ik had keuze uit twee auto’s, eentje deed mij erg denken aan een Dodge Viper en de ander leek op een Ferrari. Ik heb een liefde voor Amerikaanse auto’s dus de keuze was zo gemaakt, ik koos de Ferrari knockoff, kom op jongens Ferrari die is snel. En snel is die…

Image result for horizon chase turbo

Je minimap is je vriend!

Toen ik eenmaal voor de startlijn stond en de race begon moest ik ontzettend wennen aan de besturing want in tegenstelling tot de hedendaagse race games heb je in Horizon Chase Turbo weinig tot geen overzicht, dus je gaat al gauw op je minimap rijden want voor je het weet lig je uit de bocht en ben je laatste. Dit is letterlijk pixel precies rijden, je stuur te laat aanpassen en gegarandeerd dat je uit de bocht ligt. Heel erg vond ik het niet, ik heb plezier en daar gaat het om!

Toen ik eenmaal de eerste race gehaald had zag ik dat ik credits had verdiend dus ik ging op onderzoek uit en wat blijkt. Met deze credits speel je voertuigen vrij maar je hoeft ze niet uit te geven of de lastige keuzes te maken en gaat namelijk vanzelf. Wanneer je bijvoorbeeld 300 credits hebt verdiend heb je je eerste voertuig vrijgespeeld, heb je 1200 credits binnen dan ontgrendel je het volgende voertuig, je verliest je credits dus niet. Lekker simpel en makkelijk.

Ook heb je de mogelijkheid voertuigen te upgraden en ook hier hebben ze over nagedacht er zijn namelijk upgrade races beschikbaar en het winnen van deze races levert je upgrades op die ook wederom automatisch worden toegevoegd aan je wagenpark. Je hoeft dus geen keuze te maken welke auto je wilt upgraden. Heel fijn!

Image result for horizon chase turbo

Is there more?

Ik had enkele races gewonnen, een groot aantal auto’s vrijgespeeld en de nodige upgrades verzameld. Teruggekeerd in het hoofdmenu zie ik nog steeds dat World Tour het enige is wat ik kan doen, tournament en endurance zijn nog steeds niet beschikbaar, wat blijkt? Deze dien ik eerst vrij te spelen en dat is jammer, zeker omdat ik al voor één tournament zo’n twee uur bezig bent geweest. Auto’s en upgrades vrij spelen begrijp ik maar gamemodi!?

Image result for horizon chase turbo cars

Toffe arcade racer voor een scherpe prijs!

Horizon Chase Turbo is niet zomaar een port van de mobiele versie. De Turbo versie bevat meer banen, auto’s, modi. Ook heeft de game een boost gekregen in de visuals en is het met de PS4 Pro mogelijk deze game in native 4K te spelen. Zeker geen luie port!

Voor iedereen die graag weer eens Top Gear of Outrun speelt is dit een must-have! Maar ben je gewoon opzoek naar een leuke arcade racer? Dan is dit ook een aanrader zeker omdat er niet veel arcade racers beschikbaar zijn.

Ook leuk om te spelen!

reactie
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78