Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 63

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
19 sep 2018
Door Kenneloth

Kenneloth

• MVP
83%
06 Rang
voortgang

[Community Review] V-Rally 4

[ Bewerkt ]
3 reacties 253 Weergaven bewerkt 19-09-2018
19 sep 2018
Door Kenneloth

Image result for V-Rally 4 logo

yay.png                 nay.jpg

Nostalgisch gevoel                          Gameplay achterhaald

Mooie omgevingen                         Weinig keuze in voertuigen

Alles ontgrendeld in Quick Race   De carrière modus is saai

Exotische locaties                            Eentonige rap muziek

Het is lang geleden dat ik een V-Rally game heb gespeeld, de laatste was volgens mij toen ik nog in het bezit was van een PlayStation 1. Veel oudere gamers zullen V-Rally nog wel kennen. Het was DE rally game van het PlayStation en N64 tijdperk, het alternatief was Colin McRae Rally maar velen kozen V-Rally omdat die veel toegankelijker was.

Arcade of toch simulatie? Ik weet niet even niet…

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen. V-Rally 4 doet niets nieuws. Het doet sommige dingen zelfs slechter. Hear me out.

Wanneer je de game voor het eerste opstart zit je achter het stuur van een Volkswagen Polo. De bedoeling van de race is vrij simpel. V-Rally wil je voorstellen aan de besturing en die is nog altijd zo arcade is als vroeger. De UI beweegt met de camera mee, de auto lijkt over ijs te rijden en voor het je het weet vlieg je uit de bocht. Yup! Dit is V-Rally, het is nog precies zoals ik mij kan herinneren, uiteraard wel in een mooier jasje! Dan kom je in het menu van de carriere modus terecht en stellen ze je voor aan alles waar je op moet letten. Zo zijn er de volgende zaken, je hebt een crew om te betalen, reparaties om uit te voeren, auto’s om te upgraden en een wereldkaart met wedstrijden. Ik kocht mijn eerste auto en ging aan de *****. De wedstrijden bestaan uit rally’s, rallycross & hillclimb. Elke modus vereist een ander voertuig en de game vertelt dit dan ook netjes. De bedoeling is vrij simpel. Win races en verdien geld en zorg dat je zo snel mogelijk snellere voertuigen koopt om zo toegang te krijgen tot andere wedstrijden MAAR hou wel rekening met de kosten. Hier dan ook mijn grootste frustratie. DIT IS V-RALLY! Dit is geen WRC, Dirt of Dirt Rally. Dit is V-Rally, dit is een arcade racer. De V-Rally die ik mij herinner is vrij simpel. Kies een land, auto en gaan. Win een beker en next. Ik heb geen zin om een crew te onderhouden, ik heb geen zin auto’s te moeten kopen. Ik wil gewoon lekker racen zoals ik vroeger ook deed. Dan is het ook nog is zo dat de wedstrijden weinig geld opleveren en het voelt dan ook als een grind. Een grind voor snellere auto’s. Deze modus hadden ze ervan mij wel uit mogen laten want het doet gewoon niets nieuws en is eigenlijk ontzettend saai. Kies voor WRC als je opzoek bent naar een toffe carriere modus met enige variatie en realisme.

Image result for v-rally 4 ps4

Maar de omgevingen, damn!

Ik was de carriere modus zat en besloot quick race op te starten. Dit had ik eerder moeten doen! In quick race is alles al voor je vrijgespeeld. Alle voertuigen, landen en wedstrijden zijn beschikbaar. De voertuigen zijn tevens al volledig geupgrade. Lovely! Ik koos voor een Porsche en wou graag weer eens door de bergweggetjes van Japan heen racen. Dit is de V-Rally die ik mij herinner! Snelle wagens en exotische locaties! En mijn god wat ziet de omgeving in deze game er schitterend uit! Groene wouden, smalle weggetjes en kleine dorpjes. Wat een variatie! Over de details van de voertuigen ben ik wel wat minder te spreken. Ze zien er prima uit maar de dashboards zijn echt lelijk, gewoon echt lelijk. Ze hadden die camera optie beter weg kunnen laten maar al het al is het een prima ogende game!

Image result for v-rally 4 gameplay japan

Het wagenpark

De voertuigen in V-Rally 4 zijn een mix van oud en nieuw. Enkele merken zijn Renault, Ford, Peugeot en Volkswagen. Ook is er een BWM aanwezig en twee Porsches. Yes, dat lees je goed, Porsche. Dit merk was jaren exclusief tot de franchise Need for Speed. Helaas voelt het wagenpark een beetje karig maar dit komt vooral omdat ze het voor hebben gekozen de wagens over de verschillende modi te verdelen. Tevens is er een Season Pass te koop dus ik verwacht dat ze de komende maanden nog wel meer voertuigen toevoegen.

Image result for v-rally 4

Voor wie?

Is deze game nodig? Ik denk het eerlijk gezegd niet. We hebben Dirt 4, een game die naar mijn mening een completer pakket is met ook nog is een toffe carrière modus en awesome soundtrack. En overheerst nostalgie? Ja, ik vermaak mij met V-Rally 4 en zal deze game zo nu en dan ook opstarten voor een korte speelsessie maar jongere gamers zullen dat waarschijnlijk niet doen. De gameplay is in de jaren 90 blijven hangen, de soundtrack lijkt van begin 2000 en de voertuigen is een mix van oud en nieuw waarbij oud toch overheerst. V-Rally is gewoon in de jaren 90 blijven hangen.

Ik liet wel een traan vallen bij het schrijven van deze review. Ik was acht toen ik de eerste V-Rally speelde, inmiddels ben ik 28 en ben ik net vader geworden. Bedankt Bigben, bedankt voor deze trip down memory lane.

Ook leuk 

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09