Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 63

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
17 aug 2018
Door CyberDie21

CyberDie21

• MVP
86%
09 Rang
voortgang

[Community review] F1 2018

5 reacties 364 Weergaven Aangemaakt: 17-08-2018
17 aug 2018
Door CyberDie21

sackblij.png  sackboos.jpg

Je bent echt een correur

Ai doet soms wat vreemd

Bevat stiekem heel veel content

Grafisch soms wat minder

Geluid is echt super

f1-2018 Intro
Sinds een aantal jaar maakt Codemasters de F1 games van dat jaar. En nu we op de helft zijn van het huidige seizoen is hier het laatste deel in de F1 games, heel origineel F1 2018 genaamd.

Voordat je verder leest, een kleine side-note. Ik heb de vorige F1 games van Sony of Codemasters niet gespeeld en kan het niet vergelijken helaas. De laatste F1 game die ik speelde was Gran Prix 2 op de pc. En de meeste die toen in de auto zaten, zijn allang met pensioen. Dus ik heb alleen gekeken naar deze game.

Ik ben een coureur
Als je de game voor het eerst start krijg je de vraag om een eigen coureur te maken. Je kan kiezen uit zowel een dame als een heer. Pakt een naam en een nummer. Kiest een leuke helm en vervolgens kan je beginnen. En het viel mij direct op dat er veel content te vinden is in deze game. Als je denkt dat je alleen maar met de huidige F1 wagens rond rijdt dan heb je het mis.
Zo kan je standaard al kiezen voor de standaard carrière modus, een losse race rijden, time trail, speciale events en is er een apart kampioenschap waarmee je ook nog eens sterren kunt verdienen. En dan hoe meer sterren je verdient, je ook nieuwe kampioenschappen kunt unlocken. En tijdens deze races rij je niet alleen met de huidige auto’s maar ook met hele oude F1 auto’s.
En iedere auto klinkt ook direct anders als je aan het racen bent. Tegenwoordig klinkt het meer als een kolonie bijen. Maar de hele oude auto’s WAUW, dat hoge scherpe gegil van die motoren. Jammer dat we dat nu niet meer hebben.
Dk0b0-MWsAAQntn

Dk0b0-MWsAAQntn

Dk0b0jhWwAEioB8

Al het begin is moeilijk

Maar we beginnen gewoon heel gemakkelijk. We starten ons eerst seizoen als racer. En vervolgens krijgen we de vraag voor welk team wil je rijden. Je hebt direct de keuze om te kiezen voor de bekende 10 teams dit seizoen. Wil je meteen voor het beste team gaan, Ferrari, Mercedes of Red Bull dat kan. Maar ieder team verwacht ook iets van hun rijders. Kies je voor een bekend team, moet je winnen. Of kies je liever voor Sauber? Dan verwachten ze dat je mee komt met de rest. Ik koos als nieuwe rijder voor Sauber.
En dan start het seizoen. Compleet met de bekende intro’s die je ook op tv zien. En zit je achter je laptopje naar je virtuele auto te kijken….. Om vervolgens 1 van de 5 opdrachten te selecteren die het team graag wilt dat je gaat doen.

Dk0bwpGX4AAe1ZT

Het is dus niet direct in de auto springen en rijden. Maar je moet de auto leren kennen en data verzamelen voor het team. Zodat zij de auto het beste voor je kunnen instellen.

Dat wordt dus snelle rondjes rijden, banden sparen, kijken waar je de batterij kan opladen en hoe je benzine kunt besparen. En als je deze taken volbrengt dan krijg je daar punten voor. Deze punten kan je dan inzetten om het team te verbeteren om zo een snellere en betere auto te krijgen. En als je alles hebt volbracht, dan kan je gaan werken aan de kwalificatie.
Je kan er voor kiezen om 1 snel rondje neer te zetten. Of echt allemaal kwalificatie rondes te volbrengen om vervolgens op die eerste plek te komen.
Ikzelf koos voor de eerste optie. En stiekem had ik de AI wat lager gezet want ik kan echt niet meekomen op het snelste niveau. En TADA op plek 1. Wie had dat verwacht. Zelfs het team niet volgens mij.
En na de race krijg je nog wat vragen om te beantwoorden over de race, die je vervolgens een betere verstandhouding kunnen opleveren met je team en de mensen die aan je auto werken.

Dk0bwHdX4AEZ17A

Dk0buwHXoAAp-iy

12345 START

En dan begint de race. Dus ik meteen R2 vol inhouden en hopen op een goede start. Maar het spel was even vergeten te melden dat je ook de koppeling moest vast houden. En die op tijd loslaten. Dus ik begon al meteen met een dikke achterstand. En wat schade want de autos achter mij knalde vol op mij.
En na wat rondjes rond gereden te hebben was het tijd voor de pitstop. Hop nieuwe vleugel en nieuwe banden en weer gaan.
En al snel lag ik weer op plek 2, want de AI stond nog redelijk makkelijk. Maar de nummer 1 kon ik niet inhalen, was te snel.
Maar ineens vloog ik de Mercedes voorbij. Ik had geen idee wat er gebeurde. Snel de race afgemaakt (15 rondjes, was 25% van de totale race. Je kan ook gewoon 100% selecteren) en ik de herhaling bekeken.
Wat op zich heel mooi is om te zien, want alles wordt super in beeld gebracht. En daar was het moment dat ik de Mercedes voorbij ging. Maar die bleef gewoon achter de nummer laatst hangen, ging hem niet voorbij maar bleef er netjes achter rijden. Waarom geen idee. Maar ik was er blij mee en ik won.

Dk0bq31X4AMhWvj

Events

Tijd om toch even wat nieuws te gaan doen. Ik koos voor een event. Dat zijn tijdelijke races die je iets speciaals laten doen. Nu dat het de zomerstop is in het seizoen en de volgende race in België is, laten ze je racen op Spa in België. Simpele opdracht die je meekrijgt, jij bent Carlos Sainz, rijdt op plek 14 bent veel sneller dan de rest. Zorg ervoor dat je 8stes of beter wordt.
Echter heb je daar maar een beperkte tijd voor en het gaat ook nog regenen. Dus succes.
Al snel had ik de eerst auto’s ingehaald. Maar er was een medecoureur die een blauw vlag kreeg. Dat houdt in, snellere auto achter je laat hem voorbij gaan. Dus ik zet de aanval in en zet de auto naast die van hem. En ineens stuurt de AI kei hard naar rechts in waar ik reed. En gevolg was dat ik in een haakse bocht naar links ging de banden stapel in en direct de auto total loss reed. Race voorbij. Waarom AI, waarom had je het zo tegen mij….

Event maar weer opnieuw gedaan, gelukkig zonder kleerscheuren de race uitgereden en sta nu 17de van de 19 kwa punten op dit event. Dus mede F1 racers, probeer mij maar eens in te halen.

Dk0bqZgWsAAFk49

Maar er is nog veel meer content

Als je alleen maar denkt dat je met de huidige F1 auto's met HALO (die je ook uit of gedeeltelijk uit kan zetten) racet in deze game dan heb je het mis.
Zo kan je ook nog racen met autos’ van vorige seizoenen. De oudste is een Lotus uit 1972. En wat komt daar een bruut geluid uit. Die auto’s zijn veel lastiger op de weg te houden dan de huidige maar dat maakt het natuurlijk net zo mooi.
Of wat dacht je van de 2007 Ferrari in de regen in Abu Dhabi te racen. Ja het kan daar ook regen. Je kunt namelijk zelf je race aanpassen kwa weer en tijd van de dag. En dit kan natuurlijk ook ONLINE.

Helaas heb ik het online gedeelte niet kunnen spelen. Momenteel zijn de servers nog niet beschikbaar. Maar als je met een paar vrienden wilt spelen, er is ook een LAN optie aanwezig.

Dk0brVaW4AEtwGO

Dus wil jij de nieuwe Max Verstappen worden, of racen in oude F1 auto’s dan is dit zeker een game voor jou.
De auto’s en het geluid zijn gewoon super. Jammer alleen dat de omgeving naast het circuit een beetje “plat” is. En het publiek ook niet bijster indrukwekkend is. Maar dat maakt de rest van de game er zeker niet minder om.
Wil je lekker arcade racen dat kan. Wil je echt met een stuur en pedalen aan de gang en wil je een flinke uitdaging dan kan dat ook.
Voor iedere auto race fanaat is er in F1 2018 zeker wat te vinden.

Andere racers momenteel zijn natuurlijk GT Sport en The Crew 2. Beide ook met F1 wagens 

Vroem vroem

reactie
LABELS: PS4
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Heerlijke game. Met F1 2017 heb ik me destijds heel goed vermaakt, vooral leuk om te zien hoe ze proberen je wegwijs te maken in de heel F1 wereld, die veel breder is dan simpel zo hard mogelijk rondjes racen op de zondag racedag! Er komt echt veel meer bij kijken, met de bandentemperatuur en -slijtage, brandstofgebruik, en al die regeltjes! er komt heel wat bij kijken voordat je een 2e (of 3e) Verstappen bent!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

CyberDie21

• MVP
86%
09 Rang
voortgang
CyberDie21
geaccepteerde oplossing

De release van de game is morgen en er is een laatste patch uitgekomen. Helaas kan ik zo geen patch notes gevonden krijgen van versie 1.03.

Maar schijnbaar zou de AI toch wel aangepast moeten zijn. Helaas is dat lastig om te zeggen na een aantal extra races. Voelt het allemaal anders aan? Nee dat niet, is het nu ineens een stuk makkelijker of moeilijker geworden, nee dat merk ik ook niet. 

Ik zou vooral zeggen, geniet van de game want het is echt wel een goeie F1 racer. 

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP