Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 60

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
12 jun 2017
Door CyberDie21

CyberDie21

• MVP
86%
09 Rang
voortgang

[Community review] Wipeout Omega Collection

[ Bewerkt ]
8 reacties 523 Weergaven bewerkt 12-06-2017
12 jun 2017
Door CyberDie21

sackblij.png

sackboos.jpg

Grafisch gewoon geweldig

Online is het soms wat laggy

Goede soundtrack

Je moet wel van de soundtrack houden

Alles voor de Wipeout fan

Kan soms echt lastig zijn

Wipeout.png

Intro

Meer dan 20 jaar geleden bracht de illustere developer Psygnosys, later beter  bekend als Studio Liverpool. Een aantal jaar geleden bracht Studio Liverpool een scifi racer naar de PS1. Wipeout was meteen een hit door de hoge snelheid en de pompende beats.
Na een aantal delen op oa de PSP, Vita en de laatste HD remake op de PS3 werd het stil rond de studio. En uiteindelijk sloot de studio. Door die sluiting dacht ik dat het gedaan was met deze racer. Maar niets is minder waar want we hebben nu Wipeout Omega Collection voor de PS4 en PS4 pro. Gemaakt door Clever Beans en EPOS Games. Wat hebben ze samen met XDEV van deze Playstation icoon gemaakt?

DCGSFnSXYAEKaMi

Feest van herkenning

Gamers die de Wipeout HD remake op de PS3 hebben gespeeld kennen het menu meteen terug. Echter hebben ze nu ook Wipeout 2048 aan de 2 vorige racers, HD en Fury toegevoegd. En ik moet zeggen dat je wel verschil merkt tussen de 3 verschillende Wipeout racers.
Wipeout 2048 is veel kleiner kwa racer en tracks. En dat maakt het meteen ook lastig om met volle snelheid door de kronkelige banen te racen. HD en Fury hebben wat bredere tracks die meer op snelheid gericht zijn en ook langer duren voordat je een rondje erop hebt zitten.
In totaal heb je 26 racetracks en 46! verschillende type racers. Van de hele slanke racers tot de logge tanks die alles aan de kant blazen met rauwe vuurkracht.

Maar bij alle 3 valt meteen 1 ding op:

Wat een pracht en praal

En dat is hoe het eruit ziet. Wie de HD versie op de PS3 heeft gespeeld weet hoe mooi deze racer kan zijn. Maar nu hebben ze er nog een schepje boven op gedaan. 4k 60 fps op de PS4 pro als je de motion blur uitzet. Het is een natvie 4k resolution. Zonder checkerboarding rendering. Helaas speel ik zelf op 1080 maar als ik de mensen van Digital Foundry mag geloven dat is dit echt 4k.
En dan vervolgens heb je ook nog eens de pompende soundtrack die je kent van deze racer, het kan niet op. Of je moet niet van de Drum en Bass of Club muziek houden, want dan kan het je wel snel gaan tegenstaan. Helaas kan je je eigen soundtrack nog niet toepassen.
Echt alles hebben ze verbeterd ten opzichte van de PSVita of de PS3 versie. Nieuwe effecten, nieuwe schaduwen echt het kleinste details is gewoon super gedaan. En tijdens het racen is het gewoon een lust voor het oog.

DCGSRZ4W0AAo98Y

DCGSJLTXkAI7V2i

Verschillende modi 

Natuurlijk kun je in Wipeout niet alleen maar een standaard rondje vliegen om de snelste tijd te halen. Nee er is natuurlijk veel meer. Wapens vliegen je om te oren, zone battles, eliminator, prototype races. Echt je kan vanalles doen om de hoeveelheid schepen die je kan unlocken, vrij te spelen. Helaas zijn de schepen wel geboden aan de game waarin je ze vrijspeelt. Zo kan je dus bepaalde Feisar schepen vrij spelen in Fury, maar deze blijven dan ook daar in. Zelfde geldt voor de HD en 2048 schepen. En in de campaign begin je natuurlijk redelijk simpel. Maar het niveau gaat wel snel omhoog, ook de snelheid waarmee je rond vliegt, gaat ook snel omhoog.

Persoonlijk vind ik de Zone races wel leuk om te spelen. Lastig om steeds sneller en sneller het rondje af te leggen zonder dat je energie leeg raakt door te veel tegen de kant aan te vliegen. Teveel schade resulteert in een Game Over en dan kan je opnieuw beginnen.

DCGSM1qW0AAOVrU

Ook deze Wipeout heeft een online component. Net zoals bij heel veel racers worden je tijden meteen opgeslagen en kan je ze vergelijken met de rest van de wereld.

Maar natuurlijk kan je ook online racen tegen mensen van vlees en bloed. Dit werkt redelijk simpel. Je kies een host waar je aan mee wilt doen, als er genoeg mensen zijn dan start de race en dan is het racen maar. En aan het einde verdien je mogelijk een badge en krijg je punten voor je team waarvoor je speelt. Meer punten betekent meer schepen die je vrijspeelt. En sommige geven je net dat zetje extra in de races.

Echter merkte ik soms wel dat ik door mensen heen vloog online ipv dat ik tegen ze aan kwam. En ook online zijn er mensen die je alleen bij de start ziet, daarna zijn die zo snel weg, niet te geloven hoe snel die mensen kunnen zijn.

DCGR8CXXgAAryuB

DCGR4K6WAAAFK2-

Moeilijk maar toch te doen

Want de races worden naarmate je meer speelt steeds lastiger en gaat de AI het je echt moeilijk maken. Of die tijdrit die je wilt halen met je team en dan moet je net dat ene perfecte rondje halen om die gouden tijd te halen. Zoals je gewend bent van Wipeout, het is allemaal lastig maar met genoeg oefenen kom je er vanzelf. Geldt trouwens ook voor de trophies. Als je die van HD al lastig vond, deze zijn dat ook.

DCGSBPoXUAA1XUK

Conclusie

Wat is dit een geweldige game voor de PS4 en de PS4 pro. Het laat gewoon zien wat deze console allemaal kan. En dan heb je ook nog eens de keuze uit 3 verschillende games, verschillende unlocks van schepen en kleuren van je schepen.
Online is het heel sterk. Wel moet je geluk hebben met de mensen waar je tegen racet.
Verder is de soundtrack gewoon geweldig naar mijn smaak. Weet dat mensen er niet van houden. En de muziek houdt je ook in de zone.
De game is makkelijk om op te pakken maar lastig om echt goed in te worden.

Wil je gewoon een goeie racer die er super uitziet dan moet je zeker niet verder kijken gewoon deze halen. En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.

Helaas is er geen samenhang tussen de 3 verschillende games. Alles wat je vrijspeelt bij 1 blijft bij dat ene spel.

Media (beide door mijzelf gemaakt ;))

Andere games

Wipeout HD

https://store.playstation.com/#!/nl-nl/games/wipeout-hd/cid=EP9000-NPEA00057_00-WIPEOUTHDBASE000?utm...

reactie
LABELS: PS4
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Ik heb de beta gespeeld, en het speelt echt heerlijk weg. Die baan flitst echt onder je door, en de omgeving beweegt enorm soepel. Op de Vita heb ik Wipeout (her-)ontdekt, en nu gelukkig ook op PS4. Aanrader!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
05
/16

Spitfire

• Beta Tester
94%
05 Rang
voortgang
Spitfire
geaccepteerde oplossing

Ik heb ook de beta gespeeld. Grafisch ziet het er heel goed uit en de soundtrack is super!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

EyeEmotion

93%
04 Rang
voortgang
EyeEmotion
geaccepteerde oplossing

In 2018 komt er ook een VR functie bij!! Ze hebben dus duidelijk geluisterd. Ik had HD/Fury al op de PS3, kocht Omega Collection op de PS4 omdat ik toch ook de 2048 wilde... nu ze de VR hebben aangekondigd, wordt deze collectie nog meer een aanrader dan die al was.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
07
/16

d1capo

• Beta Tester
99%
07 Rang
voortgang
d1capo
geaccepteerde oplossing

Leuke review! Game is voor mij wat te lastig dus waag me er niet aan.

Kleine opmerking, je intro loopt niet helemaal lekker ;)

Meer dan 20 jaar geleden bracht de illustere developer Psygnosys, later beter  bekend als Studio Liverpool. Een aantal jaar geleden bracht Studio Liverpool een scifi racer naar de PS1.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

superjona97

• Beta Tester
92%
06 Rang
voortgang
superjona97
geaccepteerde oplossing

Leuke review! Dit moet echt waanzinnig zijn in VR, als de update uit is zal ik zeker eens kijken om de Omega Collection binnen te halen.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP