Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 66

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
14 mei 2018
Door cd_BE

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang

[Community review] Pure Farming 2018

[ Bewerkt ]
0 reacties 293 Weergaven bewerkt 14-05-2018
14 mei 2018
Door cd_BE

PureFarming 2018

Beheer alle aspecten van het moderne boerenbedrijf met gelicentieerde machines, van het bewerken van land en kweken van gewassen tot het fokken van vee en produceren van groene energie. Reis naar verschillende continenten om lokale gewassen te kweken, zoals hennep, kersen en olijven, en gebruik er de juiste voertuigen voor. Boer maar raak in drie speltypen voor zowel simulatie-experts als beginnende gameboeren.

HET BOER'NLEVEN TREKT DE WIJDE WERELD IN

yay.png  nay.jpg
Echte gelicenseerde voertuigen Bugs
Variatie van gewassen AI van ingehuurd personeel
Buitenlandse boerderijen  Geen radio
Sound effects  Geen autosave

Trailer:

Het boerenleven… opnieuw!

Oops!... I Did It Again Bij elke farming sim, heb ik dit voor… Nu in mijn verdediging, deze keer was ik het niet. Maar mijn personeel.

Ik kan er toch niet onderuit, als er iets van nieuws komt over een boerderij simulator weet me dit altijd te vinden. Zo hebben ze me een tijdje geleden op de Twitter account van Pure Farming attent gemaakt. De beelden die ik zag spraken me enorm aan. Dus ik ben deze game beginnen volgen. Zoals jullie hier misschien al gezien hebben op mijn twitter of hier in de community.

De reden dat deze review zo lang op zich liet wachten is simpel. Een boerderij runnen vraagt tijd, maar een boeren simulator maken vraagt nog meer tijd. Toen het spel uitkwam op 13 maart 2018 was het niet af. Er zaten enorm veel bugs in, je PS4 geeft een error code met de regelmaat van de klok als je op de grote Montana aan het boeren was.

Inderdaad ik spreek hier in de verleden tijd, want de grootste bugs zijn drie weken na de release opgelost. Al hebben ze die opgelost door er enkele nieuwe te geven. Zo hebben we in 1.1.3 een waterbug gekregen. Dit houdt in dat al de water animaties weg zijn, het geluid is er nog, maar geen beeld. Dat maakt de ervaring natuurlijk iets minder. Het reizen naar andere landen zorgt nu ook voor frustraties als je je niet aan bepaalde regels houdt.

Nadat ik de Techland forums aandachtig bekeken heb en de nodige input gegeven over wat er nog allemaal mis is en wat we missen is het tijd om deze review op jullie los te laten. Want ik kan natuurlijk niet blijven wachten met een review over deze nieuwe telg in de boeren simulators.

De allereerste keer

Er zijn mensen die bij hoog en bij laag roepen dat je farming simulators niet mag vergelijken… Nu dat is, naar mijn bescheiden mening, onzin. We moeten een koe een koe noemen. Als we op console kijken naar Farming games dan is het Giants Software die met de riek zwaait met hun Farming Simulator-reeks, waarvan we binnenkort Farming Simulator 19 van mogen verwachten. In 2016 kwam Professional Farmer 2017 van UIG Entertainment GmbH uit. Zogezegd als de grote concurrent van Giants Software. Maar die belofte konden ze niet waar maken, meer zelfs ze hebben hun simulator game een andere naam gegeven: Professional Farmer: American Dream en in 2017 opnieuw uitgebracht. Dezelfde trophies, dezelfde errors. Ronduit triest te noemen. Waardoor Giants aan de top bleef als DÉ beter farming simulator leverancier.

Alle begin is moeilijk Waarom schrijf ik dit? Om aan te geven dat een farming simulator maken niet iedereen gegeven is. Ice Flames en Techland namen dan ook heel veel hooi op hun vork door zich te profileren als een directe concurrent van Giants. Ze zijn er in geslaagd om van heel veel echte landbouwvoertuigen licenties te krijgen en deze zo realistisch mogelijk te gebruiken in hun game. Wat net het grote voordeel is van Giants. Dus op dat gebied hebben ze al een streepje voor op andere concurrenten. Daarom dat ik ook gewacht heb met de review om ze een eerlijk kans te geven, want een farming simulator maken is geen klein bier...

Is het een kopie?

De eerste uren op mijn virtuele boerderij moest ik denken als je de enkele goede dingen uit Professional Farmer neemt, enkele ideeën van Farm Expert en de filosofie van Farming Simulator dan krijg je Pure Farming. Het voelt totaal niet aan als een kopie van andere simulators, er zijn uiteraard gelijkenissen. Want een veld, een ploeg en een tractor zijn de basisingrediënten van een boerderij. De grote vernieuwing zijn boomgaarden en het onderhoud van je wagenpark of is dat tractor park?

De boomgaard tractor Pure Farming slaagt erin om enkele nieuwigheden te brengen. De boomgaarden zijn een leuke toevoeging, en niet extreem moeilijk in onderhoud. Wat goed is, want je steekt je tijd liever in andere velden dan je boomgaarden.

In latere gratis DLC hebben ze nog geiten hoeden toegevoegd. Maar net zoals de varkens en koeien is daar niet echt een uitdaging aan. Mijn biggetjes Je moet voor je dieren geen eten speciaal voorzien je kan het gewoon naast hun stal kopen. Dus met een beetje goed geldbeheer brengen je koeien en schapen meer op met melk en wol dan als je ze per vier naar de slager brengt. Op het gebied van dieren scoort dit spel niet echt hoog. Het idee is er, maar de uitwerking zo niet. Als je jezelf wil profileren als een varkensboer dan weet je dat die beesten het liefst van al gestoomde aardappelen hebben. De investering in het materiaal om aardappelen te planten en oogsten is het niet waard om te doen. Je varkentjes brengen niet meer op met aangekocht eten, dan met een huisgemaakt menu. En geloof me, aardappelen oogsten in Pure Farming is een frustrerende en tijdrovende bezigheid. En personeel inhuren voor deze taak draait in 120% van de gevallen uit op een fiasco en een financiële tegenvaller. Wat je zelf doet is in dit geval beter (en goedkoper).

Ter info, de schapen zijn enkel beschikbaar op de Duitse Map die bij de Deluxe versie van Pure Farming te vinden is. Al is deze Duitse map veel kleiner dan je zou verwachten:

The Germans are coming, again Over de zee...

Cross-border takeovers Drie landen waar je je boerderij kan uitbreiden eenmaal je klaar bent in Montana.

Je kan je eigen koffieplantage of plantages beginnen ik Colombia. Samen met een Hennepplantage... al vermoed ik dat de meeste mensen dit gewas beter kent met zijn Latijnse naam: Cannabis sativa. Als is Hennep een van de oudste gedomesticeerde gewassen die de mensheid kent. Het wordt al duizenden jaren gebruikt voor papier, textiel en touw. In de Columbia History of the World staat zelfs dat het oudste overblijfsel van de menselijke industrie een stukje hennep stof is dat teruggaat tot ongeveer 8000 voor Christus. Al brengt hennep niet zo veel op als je zou denken.

Skybury in action Uiteraard heb je daar de juiste machinerie voor nodig. Dit is de Skybury speciaal ontworpen voor koffie boontjes te oogsten.

Zijn koffie en Hennep niets voor jou, dan kun je misschien naar Italië trekken en er een wijngaard en/of olijfgaard beginnen.  “Store Everything” Of in enkele serres kopen en er Aubergines in kweken. Daar hoef je enkel voor water en mest te zorgen, de rest gebeurd automatisch. De creatieve boer! Ben je toch meer fan van het witte goud dan trek je best naar Japan waar je je eigen rijstplantage en kersengaarde kan onderhouden. Mits wat creativiteit kun je het jezelf gemakkelijk maken als je rijst gaat oogsten, maar het echte geld kan je verdienen met je kersen. Dus als je dit spel gaat spelen, begin in Japan .

Birds eye view

Up Up and Away Als je in je tractor stapt terwijl deze is uitgeleend aan personeel dan neemt deze brave mens ontslag en moet je het zelf doen. Wat logisch is, want met twee in een tractor cabine zitten is misschien nogal krap. Hoewel met een wilde boerndochtere kan dat best nog gezellig worden. Om dit probleem op te lossen krijg je een drone waar je zowel je personeel, als je velden in de gaten kunt houden. Je ziet in een oogopslag hoe je personeel het doet en wat er moet gebeuren op het veld.

Farming Challenges

Belgische weertje in Japan... Zoals reeds gezegd je hebt de mogelijkheid om met in Free Farming te starten of de campaign modus te doen met My First Farm.

Maar als je gewoon snel wenst te ontspannen door op een veld of in een boomgaard enkele opdragen te doen dan zijn de farming challenges iets voor jou.

Ook altijd handig om de knepen van het vak te leren! Al is het wel allemaal tijd gebonden en moet je soms goed nadenken hoe je iets aanpakt. Dus misschien beter toch even op je eigen boerderijtje oefenen met My First Farm.

So many choices so little time

Conclusie

Drone drop? Dit spel heeft echt alles in huis om een geweldige farming simulator te zijn en je creatief bezig te houden met je eigen boerderij. Het realisme (en zeker nu ze real time hebben toegevoegd) maakt van dit spel een unieke belevenis. Zelfs iets meer dan die andere simulator. De game is gebruikersvriendelijk. Een handig tablet met een grote kaart, een kleine kaart, de drone, de manier waarop je voertuigen kan selecteren… Het spel speelt heel ontspannend, zet een muziekje op en je waant je echt op een boerderij. Trouwens als je geen muziek opzet en enkel luistert naar de sound effects zal je ook versteld staan of zitten.

Maar, en het moet gezegd worden, ondanks al het goede en de unieke ervaringen die we hier voorgeschoteld krijgen zit het spel nog vol met kleine bugs en ergernissen die de pret bederven. Voor console hebben ze het te weinig getest of gespeeld waardoor sommige zaken niet altijd even vlot verlopen. Random bugs zorgen ervoor dat je een deel van je vooruitgang plots kunt verliezen. Naar andere landen reizen is soms ook een risico. Al doen de ontwikkelaars echt hun best om het onderste uit de kan te halen en dit spel tot een groot succes te maken. Maar ze zijn er nog niet helemaal, al blijf ik erin geloven.

Even door de zure appel bijten en je merkt dat de gameplay- en boerderij beheer veel groter is dan dat bij andere landbouw simulators. Pure Farming verdient zeker een plaatsje bij de betere "landbouw simulators" al moeten we wat geduld hebben, hoewel dat is eigen aan werken op een boerderij. *****...

Beantwoorden
0 Kudos
reactie

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer